رسالت

امروزه تمامی سازمان ها با حجم گسترده ای از داده و اطلاعات روبرو هستند و کلید موفقیت تجاری در این عصر استفاده صحیح از داده ها جهت اخذ تصمیماتی بهتر، سریعتر و بدون نقص می باشد. سازمانها برای رسیدن به این هدف نیازمند ابزارهای قوی و کارآمدی هستند تا بتوانند وظایف تحلیل، تصمیم سازی، تدوین استراتژی و پیش بینی را مکانیزه و اتوماتیک نمایند.

در روزگار رقابتی امروز مدیران کسب و کار عباراتی نظیر هوش تجاری، هوشمندسازی کسب و کار یا Business Intelligence را زیاد شنیده و پرسش‌های متعددی ذهن ایشان را مشغول کرده است. پیچیدگی عوامل و تغییرات سریع در محیط های عملیاتی شرکت ها و سازمان ها، کسب و کارها را به سوی مکانیزه کردن فرآیندها سوق می دهد، بدین معنی که فشارهای وارده از سوی مشتریان، شرکای تجاری، رقبا، محیط اقتصادی و فرآیندهای درون سازمانی، کسب و کارها را به سوی هوشمندسازی رهنمون می سازد؛ چرا که فضا بسیار رقابتی است و لذا برای دستیابی به مزیت رقابتی، لازم است سامانه های هوشمندسازی کسب و کار به کمک شرکت ها و سازمان ها بیایند. چالش‌های امروزی در محیط کسب‌وکار، باعث شده است که سازمان‌ها به اطلاعات، دانش و خِرَد حیاتی و مفید نیاز مبرم داشته باشند. هوش تجاری یک مفهوم چترمانند است که به‌وسیله ابزارها، فنون و راه‌حل‌هایش به مدیران، این کمک را می‌کند که موقعیت کسب‌وکارشان را درک نمایند. هوش تجاری یعنی داشتن دانشی فراگیر از همه عواملی که بر کسب و کار مؤثر است. در کل می توان بیان نمود هدف نهایی BI گردآوری، پردازش و تحلیل حجم وسیعی از داده ها از سیستمهای درون سازمانی و منابع برون سازمانی و در نهایت تبدیل حجم داده به ارزش تجاری موثر در تصمیم سازی از طریق ایجاد بستر گزارشات هوشمند تحلیلی است.

در یك نگاه کلی، سازمان‌ها بنا به دلایل زیر نیاز به استقرار و بکارگیری هوش تجاری دارند:

  • انجام تجزیه و تحلیل در جهت کمک به تصمیم سازی و تصمیم گیری بهتر
  • پیش بینی رفتار مشتریان و تقاضای بازار مبتنی بر تحلیل اصولی روندها و الگوها
  • پیشبرد اهداف اساسی سازمان مانند كاهش هزینه ها، بهبود بهره وری، توسعه محصول، توسعه خدمات و افزایش رضایتمندی مشتریان، افزایش درآمدها و غیره
  • ارائه اطلاعات تحلیلی در قالب داشبوردهای گرافیکی که نسبت به گزارشات متنی از کارایی و اثربخشی مضاعفی برخوردار است
  • انجام تحلیل‌های چندبعدی روی شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) سازمان

پایگاه اطلاعاتی بی آی پلاس تلاش می‌کند با تکیه بر تجربیات متخصصان و منابع آکادمیک پاسخ مناسبی به پرسش‌هایی زیر ارائه دهد:

  • هوش تجاری ( Business Intelligence ) چیست؟
  • هوش تجاری ( BI ) در چه بخشی از مدیریت سازمان/شرکت کاربرد دارد؟
  • اجرای یک پروژه هوش تجاری چه مزایا و دستاوردهایی برای سازمان/ شرکت دارد؟
  • چارچوب و معماری هوش تجاری چگونه است؟
  • آشنایی با مفاهیم انبارسازی داده
  • چگونگی تحلیل کسب و کار و داده کاوی
  • بررسی سیستم های نظارت و ارزیابی عملکرد
  • مصورسازی و داشبوردهای مدیریتی
  • هوش تجاری در مباحث مهم روز چه کاربردی دارد؟
  • هوش تجاری و مدیریت ارتباط با مشتری
  • هوش تجاری، بازاریابی، فروش و تبلیغات
  • هوش تجاری، تجارت الکترونیکی و بازاریابی دیجیتالی
  • هوش تجاری و مدیریت منابع انسانی
  • هوش تجاری و مدیریت و کنترل پروژه
  • هوش تجاری و مدیریت ارتباط با شرکای تجاری
  • هوش تجاری، مدیریت مالی و کنترل ریسک
  • هوش تجاری و مدیریت تولید و عملیات
  • هوش تجاری، زنجیره تامین و لجستیک
  • هوش تجاری و مدیریت دانش

با گسترش موفق راهکارهای هوش تجاری می توان خط سیر کلیه فرایندها را مشخص و تمامی سطوح سازمانی را دارای ظرفیتی منحصر به فرد نمود.
یک محیط کارای هوش تجاری می تواند مدیران و تحلیلگران را با استفاده از داشبوردهای تحلیلی و ابزارهای بصری ساده و بسیار کارا، از پیچیدگی‌های تکنولوژیک دور نگه دارد و تمرکز آنها را به جای پیچیدگی‌های ابزار به تحلیل عمیق اطلاعات منعطف سازد.

هم چنین مباحث پایگاه اطلاعاتی biplus.ir به مدیران کمک می‌کند تا با آشنایی با حوزه هوش تجاری، به تجهیز و بسیج منابع مالی و انسانی کسب و کارشان در جهت افزایش کیفیت تصمیم‌گیری‌ها و بهره‌مندی از یافته‌های دانشی ناشی از تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از اطلاعات، از طریق بکارگیری فنون و تکنیک‌های هوش تجاری پرداخته و سازمان خود را به مغزافزار، نرم‌افزار و سخت‌افزار مربوطه مجهز نمایند.

2015-2017© تمام حقوق این سایت متعلق به گروه بی آی پلاس است.
نقل مطالب بی آی پلاس به هر شیوه و با هر عنوان، تخلف محسوب شده و متخلفین بر اساس قوانین جاری کشور مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند.